BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, October 25, 2012

senyum pagi hari, saat hiba di malam hari (part 2)

malam tu... aku sampai k.k dekat jam 11,
tapi aku tak pakai motor da, sebab kotor sangat jadi aku culik kreta ayah aku :)

kawan dah tunggu kat tempat lepak biasa, dimana pemandangan betul-betul dihadapan jalan raya yang dipenuhi dengan budak-budak motor.. memang best la tengok masing2 punya aksi dan gaya tersendiri.. macam litar lumba pun ada.. ahah. biasalah remaja mana yang bahaya itu yang dibuat..

lepak punya lepak mangkin ramai kawan yang di kenal datang, mana dengan cerita motornya, mana dengan cerita kerjaya masing-masing, mana dengan cerita masalah yang tak habis-habis..
semuanya pasal kehidupan.. aku cukup suka mendengar keluhan atau pendapat kwn...
sebab kata orang-orang belajar dari pengalaman orang boleh mendewasakan diri...

oleh kerana aku cukup penat, jadi aku duk dalam kereta berhadapan dengan budak-budak motor, sampai tertidur2 aku dalam kreta.. skali aku bangun ja jam dekat 3stengah., aku kluar kreta. cari kwn-kwn. aku jmpa sorang kwn tnya dia, mana rejam? dorang ckp dah balik..
aku terdiam sekejap, dalam fikiran tak kan dia balik tak bagitau aku? hati masih tidak percaya dengan kata-kata kwn tadi.. jadi aku pun masuk kereta balik, otak masih trtanya-tanya, tak kan rejam balik tinggalkan aku, kwn sorang masuk kreta bwa crita-crita.. aku layan jelah..

tgk jam 3:52 mindset kat otak jam 4 mesti balik.. crita punya crita belum pun sempat jam 4 kawan dari luar dah teriak kecoh..

                        "woi !!!! rejam eksident semua pegi  H.Q.E (hospital queen elizebert)"

aku punya mengelabah dengar nama kawan aku sendiri eksident, hampir menitis air mata, entah kenapa.. aku  start ja kreta trus pecut laju ke hospital. dalam pjalan brdoa.. ya Allah ya tuhanku selamatkanlah sahabat aku...
sampai ja hospital, keadaan menjadi kelam kabut akibat terlalu ramai di dalam hospital tu..
sekali aku terpandangan kawan dah duduk di kerusi roda, aku hampir menangis melihat darah yang byk di tangan dan kaki kwn...
doktor yang bertugas di situ membalut luka di kaki..
aku tanya rejam, macamana boleh jadi gini begini jam...(suara menahan sedih)
aku tidak meneruskan soalan2 yang boleh membuatkan kwn aku btambah sedih, dan sakit..
selesai doktor periksa terus masuk ke wad zon tidak kritikal, untuk mencuci luka.. aku tunggu di luar bilik wad brsama teman2 dia.. aku capai telefon terus bagitau kawan-kawan yang terdekat..
dari mencuci luka sampai pergi ke bilik x-tray.. aku menemaninya walau di ruangan pintu luar..

keputusan x-tray tiada tulang yang patah, tapi.....

ada tapinya..
lagi hiba hati aku mendengarnya.... sambung part 3 saat subuh yang hiba..




senyum pagi hari, saat hiba di malam hari (part 1)

sabtu 13 oktober 2012
kata kawan-kawan janji kumpul jam 8 tepat di tempat biasa.. tapi jam 9 jugak gerak...  biasa lah janji anak remaja...
hari ini hari penting, kerna aku dan teman-teman rancang untuk ke kundasang masilau dan ranau konvoi bermotor. tempat ni kira tempat pelancongan, indah tak terkata pemandangan di situ..
oleh kerana aku ingin sampaikan hajat motor aku untuk naik ke sana aku dari dulu akhirnya tercapai jugak. walaupun naik bukit sampai gear 1 haha, nasib enjin tak pecah...
rancangan 9 biji motor, skali datang 16 biji perghh.. kami tak suka bkonvoi ramai sangat sebab buat sesak jalan..  takpa layan ja, kerna kawan punya kawan pun nak ikut....

sampai ja sana da tengah hari, terkena pula hari tu ada acara kat kundasang 'pesta kubis' jalan agak sesak sikit..
kejar masa punya hal, kami tak stay lama kat masilau kundasang, trus saja bertolak ke hot spring ranau, apa lagi mandi manda la.. tak mandi rugi o.. pjalanan dkt 2jam stegah dari k.k meredah lereng2 bukit yang curam dan mencabar ..

bertolak dari ranau dekat jam 5, mana dengan cuaca hujan terpaksa berhenti di stesen minyak petronas selepas pekan ranau..
oleh kerana malam tu malam minggu, kata orang hari-hari penting untuk remaja bersuka ria.. kami pun jalan tanpa mempedulikan cuaca yang hujan... alhamdulillah semuanya sampai dengan selamat...

tapi ada sorang kawan kata, wan malam minggu ba ni, sambung bah lepak stay k.k..
dalam fikiran, biar betul mcm tak pandai penat kwn sorang ni, ops lupa nama dia rejam..
oleh kerana aku ajak dia p kundasang smpai dia sanggup ambil cuti kerja, aku kena balas balik.. jadi aku pun kata okey takda hal malam ni sambung.. jumpa kat k.k

masa senyum sudah tamat.. malam tu kami keluar.. dekat jam 11:00 ....

bersambung tajuk yang sama saat hiba di malam hari....