BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 9, 2013

malam ni ada terawih?

simple je soalan tu aku lontarkan pada ayah aku,
waktu makan pula tu,
magrib baru je start,
macam buka puasa pun ada.

ayah diam saja,
mak yang jawap,
ye lah malam ni ayah kau jadi imam.
terawih pertama kan.
aku senyum je,
dalam hati,
yes "ada peluang untuk record suara ayah time solat terawih nanti"
bukan selalu ayah jadi imam, al maklum la ayah dah berumur.
banyak lagi imam-imam kat masjid tu tunggu giliran,
alhamdulillah 23rakaat habis jugak aku malam ni..
dulu ayah selalu baca khutbah jumaat,
rasa rugi je tak record time ayah berdiri atas mimbar
rugi
rugi sangat-sangat.
sebab aku tahu masa tidak berputar kembali,
manusia jugak bila pergi tak kan kembali..
memory terpantas aku selalu simpan..

aku pula selalu sangat duduk belakang, padahal ayah paling hadapan,
malu pun ada, nasib baik aku tak ramai orang kenal
maklum la time solat jumaat je baru timbul
hahaha..

apa nak jadi lah :(
09 july 2013 (esok puasa dah, jangan lupa niat)

0 comments: