BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 19, 2014

aku lambat faham.

faham ini punyai ramai situasi..
kali ni aku guna ayat kolot..
seperti aku kolot..
minat sehingga taksub, minat sehingga lupa diri, minat sehingga lupa keadaan sekeliling..
walau aku minat menelaah atau mencoret apa jua curhat.
aku fikir aku hebat, dan mereka fikir mereka hebat.
mereka , bukan kalian.
maaf kurang faham apa tajuk diatas..

satu hari nanti kita pasti berseorangan, 
walau selalu didalam kamar, waktu berkerja, waktu berjalan, atau menghadapi situasi-situasi genting..
harus ingat mati jugak berseorangan..
tapi aku terlalu awal memikirkannya..
fikir mati jugak harus, kalau boleh tiap hari...
tapi  terlalu lama juga aku fikir tentang keseorangan, mungkin bisa hidup tanpa teman.. walhal teman punyai ramai di sekeliling, tapi sampai bila?
sampai bila mereka boleh di sisi kita.. bila mereka juga punya teman baru yang pastinya bukan sejenis.. dan pastinya perlu luangkan masa dengan yang lain.
kenapa selama ini aku tidak fikir seperti mereka?

aku lambat faham.
sebenarnya itu penting.... ya penting untuk umur sekarang, 
kenapa lambat? kenapa tidak dari dulu?
hati kering... taksub pada diri yang kononnya hebat tanpa kawan berlainan jenis, tanpa kawan yang bisa menutur kata-kata lembut dari aku..
astagfirullah.. teruk sungguh pemikiran aku.
aku lambat faham...

kenapa perasaan itu lambat belajar, 
kenapa perasaan itu ada disetiap orang walau hati kering,
kenapa perasaan itu perlu ada...
dan seterusnya kenapa..kenapa..kenapa?

aku lambat faham..

kini suara aku bergetar selama sejam bila berbicara..
pastinya bepunca dari aku yang lambat faham...

suara bergetar dalam bungkusan selimut 18may2014 :(

0 comments: